Preskočiť na hlavný obsah

Júnové knižné novinky

 Hoci sa už pomaly ale isto blíži takzvaná uhorková sezóna, ktorá neminie ani knižné vydavateľstvá, v júni vyjde množstvo zaujímavých titulov. Medzi tie najočakávanejšie dozaista patrí nová kniha Jojo Moyesovej Čo bolo potom alebo pokračovanie príbehov blogerky Zoelly Girl Online.  

Samantha Youngová: Hrdina (7.6.)
Alexa Hollandová vždy pokladala svojho otca za hrdinu, ale iba do chvíle, keď odhalí, že ona a jej matka nie sú jeho jedinou rodinou. Zrazu sa zrútia všetky jej istoty, a preto chce od základov zmeniť svoj život. Začne si budovať vlastnú identitu, nechce mať nič spoločné s desivým tajomstvom, ktoré sa práve dozvedela. Náhoda jej do cesty postaví Caina Carrawaya, ktorému jej otec takisto zničil detstvo a pre ktorého Caine prišiel o rodinu. Rozhodne sa pomôcť mu, ale on jej pomoc odmieta. Začne pracovať ako jeho osobná asistentka, lenže stále to medzi nimi iskrí. Caine totiž vie, že nikdy nebude tým rytierom, ktorého Alexa hľadá. Chce, aby ho nenávidela, svojím správaním ju irituje a očakáva, že sa zvrtne a odíde preč...

Jojo Moyesová: Predtým ako som ťa spoznala (14.6.)
Lou Clarková vie všeličo. Vie, že jej otec si ťažko hľadá prácu, vie, koľko krokov treba prejsť od autobusovej zastávky k rodičovskému domu. Vie, že sa jej páči práca v bistre, a vie, že možno neľúbi svojho priateľa Patricka, oduševneného športovca. Zato nevie nič o klasickej hudbe, nevie, že príde o miesto, a keby tušila, čo ju čaká, asi by prišla o rozum. Will Traynor vie, že po dopravnej nehode stratil chuť do života. Vie, čím bol kedysi, vie, že všetko sa mu teraz zdá malé a neradostné, a veľmi presne vie, ako s tým skoncovať. Zato nevie, že Lou mu vtrhne do života ako farebná búrka. A ani jeden z nich nevie, že jeden druhého navzájom navždy zmenia. Román má aj voľné pokračovanie. O ďalšom osude hlavných hrdinov autorka napísala knihu s názvom Čo bolo potom.

Jojo Moyesová: Čo bolo potom (14.6.)
Ako by ste sa vyrovnali so skutočnosťou, keby ste stratili niekoho, koho veľmi milujete? Po intenzívnom šesťmesačnom vzťahu s Willom Traynorom, ktorý sa rozhodol ukončiť svoju pozemskú púť asistovanou samovraždou, sa Louise Clarková prebíja životom bez neho. Sama má nepríjemnú nehodu, čo ju prinúti vrátiť sa domov k rodine. Telo sa jej pomaly uzdravuje, ale duša nie. Život po Willovej smrti znamená pre Lou učiť sa všeličo odznova, budovať na nových základoch. Ošetrovateľ Sam Fielding, pre ktorého sa kontakt so životom a smrťou stal povolaním, je azda jediný, kto ju môže pochopiť. A vtom sa z Willovej minulosti nečakane vynorí jeho 16-ročná nezvládnuteľná dcéra, o ktorej nikto nič nevedel. Lily prevráti Lou všetky plány, vnáša do jej života iba stres a ženie ju do úplne inej budúcnosti, ako si naplánovala... 

Sabaa Tahirová: Iskra v popole (14.6.)
V ríši vojakov sa odpor trestá smrťou. Tí, čo nezaprisahajú svoju krv a telo cisárovi, riskujú popravu svojich blízkych a skazu všetkého, čo im je drahé.V tomto krutom svete sa životom ťažko prebíja otrokyňa Laia, ktorá žije so starými rodičmi a starším bratom Darinom v pokútnej štvrti. Jedného dňa k nim však vtrhnú vojaci, zabijú starkých a Lainho brata zatknú za zradu. Laii sa podarí utiecť a vyhľadá pomoc rebelov, ktorí jej prisľúbia, že zachránia jej brata, zato však bude musieť pre nich robiť špiónku v najväčšej vojenskej akadémii v ríši. Laia sa tam stretne so synom krutej generálky Eliášom. On aj Laia čoskoro zistia, že ich osudy sú prepletené a že ich činy môžu zmeniť osud celej ríše. Osudy hlavných hrdinov a neustále gradované napätie vás vtiahnu do fantazijného sveta, v ktorom sa zvádza večný boj medzi dobrom a zlom.

John Boyne: Chlapec na vrchole hory (20.6.)
Ako ovplyvní vývin chlapca detstvo v prítomnosti Hitlera? Autor slávneho Chlapca v pásikavom pyžame už tretíkrát zvolil neľahkú tému: vojna očami dieťaťa. V druhom románe Zostaň, kde si, a potom odíď, sa venoval prvej svetovej vojne a teraz sa opäť vrátil k druhej svetovej vojne v príbehu chlapca Pierrota, ktorý sa narodil v Paríži, ale predčasná smrť oboch rodičov spôsobila, že sa po krátkej zastávke v sirotinci ocitol v horskom sídle Adolfa Hitlera. Ten mu do istej miery nahrádza otca, Pierrot sa v ňom vidí, túži sa mu podobať. Chlapec je svedkom mnohých historických okamihov, napríklad návštevy vojvodu z Windsoru s manželkou Wallis Simpsonovou. Ako ho poznačí život v Berghofe pod krídlami Führera? Príbeh o tajomstvách, zrade a morálnej zodpovednosti. Príbeh, pri ktorom si čitateľ položí otázku: Čo by som robil ja?

Zoe Sugg: Girl Online - Na turné (22.6.)
Pokračovanie úspešného románového debutu youtuberky Zoelly - Girl Online. Láska blogerská. Penny sa splní veľký sen, keď ju Noah, jej nový frajer, pozve na európske turné svojej rockovej kapely. No celý čas pochybuje, či je na život rockovej hviezdy stvorená. Členovia kapely nie sú jej prítomnosťou nadšení, dostáva kopu hejterských správ od Noahových závistlivých fanúšičiek a najväčšmi jej chýba rodina, najlepší kamarát Elliot a jej blog Girl Online. Penny musí nájsť spôsob ako si zvyknúť na život na cestách a zároveň mať neustále rodičov a kamarátov po ruke, inak jej hrozí, že príde o všetko, len aby si užila toto šialené leto naplno.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le