Preskočiť na hlavný obsah

JANUÁROVÉ knižné novinky

Január prinesie opäť množstvo zaujímavých kúskov. Medzi tie najviac očakávané určite patrí druhé pokračovanie Kráľovnej Tearlingu; Ohnivá kázeň či pokračovanie knihy Sabriel, ktorá minulý rok vyšla v slovenskom preklade vo vydavateľstve Slovart. 

Erika Johansenová: Invázia do Tearlingu (12.1.)
Kelseu Glynnovú, mladú kráľovnú Tearlingu, čaká výzva, akej dosiaľ nečelila. Zastavením zásielok otrokov do Mortmesnu nahnevala Červenú kráľovnú – brutálnu vládkyňu, ktorej moc pramení z čiernej mágie. Tá teraz posiela do Tearlingu armádu, aby ho pripravila úplne o všetko. Inváziu už nič zastaví. Ako sa mortská armáda blíži k hlavnému mestu, Kelsea nadobúda tajomnú moc. Dokáže sa spojiť s obdobím pred Prechodom a zisťuje, že sa musí spoľahnúť na čudného, možno aj nebezpečného spojenca – ženu menom Lily, ktorá žila pred mnohými rokmi. Osud Tearlingu aj Kelseinej duše závisí práve od Lily, Kelsea však možno nebude mať dosť času, aby si to overila.

K. Harmelová: Takto som mohla žiť (12.1.)
Jedného dňa Kate Waithmanová vyprevadí svojho milovaného manžela Patricka do práce a viac ho živého neuvidí. Do taxíka, v ktorom sa Patrick vezie, narazí opitá vodička. Kate sa zrúti celý svet. O dvanásť rokov po tragickej nehode, keď sa ako-tak zmieri s minulosťou, ju požiada o ruku Dan. Ešte nedávno by od neho prijala prsteň bez zaváhania, ibaže v deň zásnub sa dozvie nečakanú správu – je neplodná. V tú noc sa Kate prisní neuveriteľne živý sen, v ktorom sa zobudí vedľa svojho zosnulého manžela Patricka v ich starom byte, akoby sa žiadna tragédia nestala. V tom sne má dcéru a je dokonale šťastná, oveľa viac ako s Danom. Kate je zo sna, a neskôr aj z ďalších, vykoľajená a nevie, ako sa k Danovi zachovať. Čo ak je všetko celkom inak? Takto som mohla žiť je dojímavý príbeh o šťastí, ktoré držíme vo svojich rukách, hoci si to neuvedomujeme.

Francesca Haigová: Ohnivá kázeň (26.1.)
O štyristo rokov po jadrovom výbuchu, ktorý zničil civilizáciu aj prírodu, sa stal zo Zeme primitívny svet. Hoci sa radiácia stratila, z neznámeho dôvodu sa rodia iba dvojčatá. Jedno dvojča je vždy alfa – po všetkých stránkach telesne dokonalé; a druhé omega – postihnuté väčšími či menšími deformáciami. Spoločnosti vládne Koncil álf, ktoré si privlastnili to málo zdrojov, čo zostalo na svete, zatiaľ čo omegy odvrhujú a vypaľujú im na čelo značky. Alfy hlásajú svoju nadradenosť, no napriek všemožnému úsiliu nevedia uniknúť pred krutou skutočnosťou: keď zomrie jedno z dvojčiat, zahynie aj druhé. Cass je vzácny typ omegy postihnutej jasnovidectvom. Zatiaľ čo jej brat Zach získa moc v alfskom Koncile, ona sa odváži snívať najnebezpečnejší sen zo všetkých: sen o rovnosti.

Paul Tremblay: Hlava plná duchov (26.1.)
Život obyčajnej rodiny Barrettovcov sa rozpadáva, keď sa u ich štrnásťročnej dcéry Marjorie začnú prejavovať príznaky akútnej schizofrénie. Rodičia sú zúfalí, lebo lekári nie sú schopní zastaviť Marjorinu čoraz väčšiu pomätenosť. Keď sa z ich pokojného domova stáva dom hrôzy, po istom váhaní sa obrátia so žiadosťou o pomoc na miestneho katolíckeho kňaza. Otec Wanderly je presvedčený, že chorú tínedžerku posadol diabol. Kňaz sa spojí s produkčnou spoločnosťou, ktorá veľmi rada siahne po televíznom spracovaní barrettovského trápenia. Keď udalosti prerastú do tragédie, televízna relácia a zverejnené šokujúce záznamy vyvolajú veľký škandál. O pätnásť rokov istá spisovateľka pripravuje o barrettovskom prípade knihu a absolvuje rozhovory s Marjorinou mladšou sestrou Merry. Keď si Merry vybavuje v pamäti dávne udalosti vychádzajú na povrch dlho ukrývané tajomstvá a bolestné spomienky...

Garth Nix: Lirael (27.1.)
So Sabriel stvoril Garth Nix modernú klasiku fantasy. S voľným pokračovaním Lirael posunul hranice vlastného sveta a predstavivosti ešte ďalej, aby presvedčil čitateľov, že patrí medzi špičku svetovej fantasy. Otca nepoznala a matka ju opustila. Aj napriek tomu sa snaží mladá Lirael zapadnúť do spoločenstva Clayriek, s ktorými žije v rozľahlom Ľadovci. Aby mohla byť plnohodnotným členom, musí už len získať Zrak – vrodenú schopnosť všetkých Clayriek zrieť budúcnosť. No Lirael koluje v žilách iná krv, a preto spočíva osud Starého kráľovstva v jej rukách. Nebezpečný nekromant totiž plánuje oslobodiť mocného nepriateľa, ktorý sa vzpiera kráľovskej rodine a hrozí deštrukciou všetkých väzieb medzi Životom a Smrťou. Lirael a princ Sameth musia odhaliť svoje pravé dedičstvo a postaviť sa pradávnej sile, ktorá ohrozuje nielen Staré kráľovstvo.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže