Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: After - Bozk (Anna Todd)

Síce sa v súčasnosti dostala hudobná skupina One Direction do úzadia, pred pár rokmi spôsobila vo svete poriadny ošiaľ. Aj napriek množstvu negatívnych ohlasov sa však stala populárnou. O pár dní vychádza v preklade fanfiction na túto hudobnú skupinu, a preto je potrebné položiť si otázku: pomôže knihe značka One Direction alebo jej skôr uškodí? 

Hneď na úvod chcem povedať, že som bol v minulosti fanúšikom spomínanej hudobnej skupiny. Nič to však nezmenilo na fakte, že som si knihu After: Bozk chcel prečítať. Hoci bola jej anotácia dlhá a kniha sa nápadne podobala na ostatné, niečo mi hovorilo, že ju musím mať. Preto som sa jej nevedel dočkať a od prečítania ma neodradili ani reči ostatných. "Vieš, že je to fanfiction? Naozaj si to chceš prečítať?" V tej chvíli mi to bolo jedno. Keď som sa začítal do prvých stránok, vedel som, že sa ostatní mýlili. Kniha ma vtiahla do seba a príbeh Hardina a Tessy mi doslova ožil pred očami.

"Jediná istota je, že môj život a srdce už nikdy nebudú, aké boli. 
Určite nie po tom, čo do nich vtrhol Hardin."

Nestáva sa mi to často, no neraz som After: Bozk čítal neskoro do noci - a nie a nie knihu odložiť. Akoby mala v sebe určité čaro, ktoré ma nútilo čítať ďalej a ďalej, snažiac sa prelistovať až na samotný koniec. A verte mi, nebola to sranda. Zdolať necelých šesťsto strán nie je dvojdňová záležitosť a síce príbeh obsahoval množstvo scén, ktoré by som z neho vyškrtol, Anna Toddová na mňa urobila dojem. Je pravdou, že bol z knihy cítiť mierny amaterizmus, ten však v mnohých situáciách dopomohol k vykresleniu atmosféry.

"Hardin bol ako droga, vždy keď som si dopriala maličkú 
dávku, zatúžila som po ďalšej, väčšej a väčšej. Ovládol 
mi myšlienky a vkradol sa mi do snov."

Viacerí by mohli povedať, že im správanie Tessy liezlo na nervy. Tá bola prototypom dievčaťa, ktoré vie veľmi málo o vzťahoch a ktoré celý svoj život žije v jednej veľkej bubline. Áno, neraz som sa s jej predstavami o svete nezhodoval, ale určite by som na nej nezmenil jediný detail. Každý sme si totiž prešli obdobím, na ktoré neradi spomíname - a z človeka sa nestane spoločenská bytosť len tak lusknutím prsta. Práve jej správanie odzrkadlovalo život, aký žila. Ani Hardin nebol ideálny - avšak verte, že čoskoro pochopíte každú jednu súvislosť, ktorá zapríčinila jeho správanie
Taktiež treba spomenúť, že kapela One Direction v deji príbehu nezohrávala žiadnu úlohu. Viacerým čitateľom by teda ani na um neprišlo, že je dielo fanfiction a knihu by so spomínanou kapelou určite nespájali. Ťažko povedať, či je to pre Bozk dobré alebo zlé. Na svete sa totiž vždy nájdu ľudia, ktorí si túto knihu neprečítajú len kvôli tomu, že majú v zuboch populárnu chlapčenskú skupinu. A to je škoda, pretože sa z autorkiných kníh, ktoré sa stali senzáciou na Wattpade, môže vykľuť veľmi dobrá a kvalitná séria. 

"V jednej chvíli som ho nenávidela a hneď nato túžila po jeho
bozkoch. Cítila som pri ňom veci, o ktorých som ani netušila, že 
existujú. Bolo mi pri ňom do smiechu, do plaču, kričala som 
a revala, no predovšetkým som sa cítila nažive."

Kniha After: Bozk ma veľmi príjemne prekvapila a užíval som si každú jednu chvíľu, ktorú som s ňou strávil. Je pravdou, že má určite nedostatky, avšak pocity, ktoré pri jej čítaní zažijete, váš dojem vylepšia. Príbehu nechýbajú ani prekvapivé momenty, ktoré vás prinútia pokračovať v čítaní a siahnuť aj po pokračovaní. To bude opäť rovnako rozsiahle. Ostáva nám len dúfať, že si autorka pre svojich čitateľov pripraví minimálne taký pútavý príbeh ako v prvej časti. Tá vychádza v slovenskom preklade už 18.augusta

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete kúpiť v predpredaji na tomto mieste

Komentáre

  1. Túto knihu som včera dočítala na Wattpade a som ňou unesená. S tou knihou som bola do druhej v noci a prvé čo som ráno urobila bolo to, že som znovu začala čítať. Začala som už čítať druhý diel (na Wattpade) ale už po pár kapitolách nevládzem čítať ďalej to, čo spravil Hardin Tesse je tak strašné ale neviem, či sa naňho mám hnevať, lebo teraz by to u neurobil lebo ju miluje aj keď ona tomu stále neverí a ja sa jej nečudujem ani ja by som mu neverila. Túto knihu by som zrovnala s akoukoľvek mojou obľúbenou knižkou a neviem, ktorú by som si vybrala ako tú lepšiu už dávno som nečítala nič tak úžasné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Booože, hrozne sa teším, keď vyjde druhá časť. :3 :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže