RECENZIA: Usvedčujúca chyba (Sophie Hannahová)

Veľa z nás by sa niekedy najradšej vrátilo späť v čase - a vyhlo sa chybe, ktorú si nechceme priznať. Nicki, ktorá na ulici zbadá povedomú tvár policajta, je jedným z takýchto ľudí. Z akého dôvodu je ale predvolaná na výsluch v súvislosti s vraždou kontroverzného fejtonistu Damona Blundyho? Síce sa necíti byť vinná, ale rozhodne nie je nevinná.

Usvedčujúca chyba na mňa spočiatku vôbec nepôsobila ako klasická detektívka. Videl som v nej dobre premyslený príbeh s psychologickými prvkami a zamlčanými okolnosťami - a aj keď nejde o primárny žáner kníh, ktorý zvyčajne čítam, na román som sa naozaj tešil. S odstupom času môžem povedať, že išlo o naozaj podarenú detektívku, avšak moje dojmy z nej sú stále neusporiadané. Na jednej strane hodnotím vynikajúco príbeh, ktorý autorka vymyslela a jeho prepletenú zápletku, ale zároveň v knihe vystupovali postavy, ktoré mi vôbec nesadli.

"Odsúďte ma, no neprekáža mi to. Už som si zvykla, že ma ľudia odsudzujú."

Kniha na mňa pôsobila tajomným dojmom a počas celého čítania som nevedel, čo si o nej mám myslieť. Jej veľkým pozitívom je, že má čitateľ možnosť vidieť daný príbeh z viacerých perspektív - a hlavnú dejovú líniu dopĺňajú výpovede svedkov a fejtóny zavraždeného novinára, ktoré by vám mali priblížiť celý príbeh. V skutočnosti je ich úlohou čitateľa zmiasť a minimálne v mojom prípade sa to autorke úspešne darilo. Určite ale musím povedať, že som si čítanie užíval a aj napriek malému množstvu hluchých miest som do samého konca napäto čakal, ako príbeh skončí.

Ako som už spomenul, v knihe bolo množstvo postáv, s ktorými som si "nerozumel". Podľa môjho názoru ich autorka nevykreslila dostatočne dobre, nemali hĺbku, vďaka ktorej by sme sa o nich dozvedeli viac. Práve preto som si žiadnu z nich veľmi neobľúbil a síce mi ani jedna z nich vyslovene neprekážala, vedel by som si ich predstaviť aj lepšie. Treba však povedať, že dejová línia a premyslenosť príbehu dokázali vylepšiť môj dojem z čítania, ktoré síce nebolo úplne bezchybné, ale na druhej strane ani neľutujem, že som si danú knihu prečítal.

"Bol osobou, s ktorou som sa chcela podeliť o všetko -
o zábavné hlúposti, aj o to, čo ma rozčuľovalo."

Usvedčujúca chyba z pera Sophie Hannahovej je netradičným príbehom s poriadne prepletenou zápletkou plnou lží a tajomstiev. A nielen to - čitatelia sa môžu tešiť na množstvo nečakaných odhalení, ktoré do seba zapadajú ako skladačka, a v neposlednom rade na štipku lásky. Myslím si, že pre milovníkov detektívnych románov (ale aj pre všetkých ostatných čitateľov) to môže byť príjemná zmena. Prajem pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.