Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Zákerná hra (Rebecca Jamesová)

Zákerná hra má všetky predpoklady na vynikajúce horové čítanie - tajomná obálka v sebe skrýva napätú jazdu plnú nezrovnalostí a zvratov, ktoré sa postarajú o to, aby ste si čítanie naplno užili. Je Anna naozaj chudiatko s celoživotnou traumou, alebo to všetko iba hrá?

Keď som sa zahľadel na obálku Zákernej hry, vyvolala vo mne veľmi neurčité pocity. Aj bez nazretia do anotácie by ma prinútila knihu si prečítať, pretože obľubujem podobný žáner (aj keď skôr vo filmovom spracovaní), pri ktorom tuhne krv. S odstupom času vnímam Zákernú hru ako prepracované dielo, v ktorom autorka ukázala všetko, čo by ste si od takejto knihy mohli priať. Moje očakávania určite splnila a páčilo sa mi, že Jamesová knihu napísala uveriteľne a nechýbala jej ani pravá atmosféra, ktorá dej po celý čas stupňovala.

"Vŕtalo mi v hlave, ako a prečo sa dievča
 plné života zmenilo na poľutovaniahodné
                                              stvorenie, s ktorým som teraz býval."

Príbeh sa točí okolo Tima, ktorý sa ocitol bez strechy nad hlavou a po tom, čo ho jeho bývalá partnerka odkopla, nachádza priam čarovné ubytovanie Fairview. To by sa dalo stručne popísať ako dom snov. Azda jediný zádrheľ predstavuje majiteľka Anna, ktorá už navonok pôsobí čudácky a navyše trpí agorafóbiou, ktorá sa prejavuje strachom z pobytu na otvorenom priestore - jej život je teda viazaný iba na pár izieb bytu. Tim je spočiatku pokojný, no keď sa začnú diať hrôzu naháňajúce udalosti, pochytí ho strach. Postupne sa ozýva minulosť a Timovi zrazu všetko začína do seba zapadať...

"Najradšej by mu všetko vyrozprávala, všetky srdcervúce
 podrobnosti a všetko zlé, čo sa stalo. Nechala by ho hĺbať temné
 miesta, ktoré sa neodvážila skúmať sama."

Kniha určená mladým a navyše vyrozprávaná z pohľadu chalana len ťažko unikne mojej pozornosti. Tim bol príjemným hrdinom a páčilo sa mi, že Annu hneď neodpísal s tým, že je šialená. Len si predstavte situáciu, do ktorej sa dostal - dokázali by ste žiť s niekým, kto sa vám očividne snaží znepríjemňovať život? Nie všetko je ale tak, ako sa na prvý pohľad zdá a ani samotnú Zákernú hru nemôžete posudzovať podľa obálky pripomínajúcej horor, kvôli ktorému sa týždeň nevyspíte. Preto sa nemusíte báť, že to nie je čítanie pre vás - Zákerná hra je síce plná tajomstiev a záhad a autorka príbeh vykresľuje naozaj reálne, no zvládnu ju aj čitatelia so slabším žalúdkom

"Obrátil som sa a pozrel na posteľ.
Chvíľu mi trvalo, kým som si uvedomil, čo vidím. Pavúky."

Kniha mala niečo do seba a to sa mi na nej neskutočne rátalo. Spočiatku sa mi zdal príbeh obyčajný, no neskôr sa z knihy vykľula nezastaviteľná jazda. Autorka jednotlivé konflikty dávkovala postupne, čo dodalo čítaniu  ten správny spád. Páčilo sa mi, že Jamesová kládla dôraz na jednoduchosť a celú zápletku postavila na pomerne malé množstvo postáv. Tie sa ale medzi sebou zapletajú a ženú príbeh do nečakaných zauzlení.

Zákerná hra ma veľmi príjemne prekvapila a určite sa budem zaujímať aj o autorkinu ďalšiu knihu Krásna beštia, ktoré v minulosti taktiež vyšla v slovenskom preklade. Ak hľadáte čítanie, pri ktorom sa nebudete nudiť, určite siahnite po Zákernej hre. Ja som sa pri nej určite nenudil :-). 

"Snívalo sa mi? Ak áno, prečo ma bolela čeľusť? A prečo bola
 pretrvávajúca bolesť v mojej hrudi taká skutočná?"


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže