Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Zasvätená (Cynthia Handová)

Clara sa vzoprela svojmu poslaniu a rozhodla sa z horiaceho lesa zachrániť Tuckera. Odhalí však Christianovo tajomstvo: je tiež anjelom. Spojenie medzi Clarou a Christianom sa prehlbuje, ako keby ich k sebe viazalo osudové puto. Clara ale ľúbi Tuckera a rozhodne sa s ním zostať. Situáciu zhoršuje nová vízia, v ktorej sa Clara so svojimi blížnymi ocitá na pohrebe – zúfalo sa snaží zistiť, koho stratí.
Je možné zmeniť budúcnosť? Zachrániť toho, kto má zomrieť? Je možné beztrestne odmietnuť splnenie poslania? Dokáže Clara bojovať s Čiernym krídlom, ktorý ju sleduje a zahaľuje svojím nekonečným smútkom? Bude konečne Clara zasvätená do tajomstiev vlastného osudu, dozvie sa od svojej mamy všetko, čo jej zatiaľ bolo zatajované? Clara musí byť statočná – temné sily sú stále nablízku...

V prvej časti anjelskej série (a pravdepodobne aj najlepšej, ktorá bola kedy vydaná) Nadpozemskej autorka dostatočne dobre vykreslila všetky tie fantastické bytosti, anjelov a prostredie vôbec, no Handovej som vyčítal nedostatok akcie. Keď sa to tak vezme, v knihe toho veľa rozhodne neudialo. S druhou časťou som bol nadmieru spokojný - a nie kvôli akcii, ktorej tiež bolo pomenej, ale pre celkovú myšlienku a zápletku, ktorú autorka nemohla napísať lepšie. 

Clara má čudnú víziu. Vidí cintorín. Pohreb. No jedna blízka osoba tam chýba. Prečo by ju práve on nechal samú v tých najhorších chvíľach? A... nebude práve on tým, o koho príde? Cynthia Hand sa v prípade Zasvätenej postarala o naozaj zaujímavý námet. Aj keď viacerí boli z knihy sklamaní a po Nadpozemskej čakali niečo viac, u mňa to bol pravý opak. Po pár úvodných stranách ma vtiahla do seba a do večera už nepustila. Dej mal veľmi dobrý spád, prevahu tvorilo rozprávanie a už mi neprekážali opisy. Na konci knihy sa autorka zahrá s vašimi emóciami a u niektorých ich možno aj prelomí.

Nedá sa povedať, že by sa vzťah medzi hlavnými hrdinami nejako výrazne vykryštalizoval. Priestor si aj napriek všetkému nájde postava Jeffreya (ktorá aspoň mňa veľmi prekvapila) a Clarina mama, ktorej vzťah s Clarou je rovnako nijaký ako aj v predošlej časti, no o tom, čo sa v knihe udeje, bude atmosféra ešte dusnejšia. Vynára sa ešte jedna otázka - Tucker alebo Christian? Hm, ani srnka netuší, ako to medzi nimi nakoniec skončí. 

Stále však zostáva niekoľko nezodpovedaných otázok, ktoré druhý diel ešte väčšmi skomplikoval. Na ich odpovede si však budeme musieť počkať do leta, konkrétne na júl, kedy do kníhkupectiev dorazí tretie pokračovanie s názvom Boundless. Zasvätená ma príjemne prekvapila, takže ak ste čítali prvú časť, určite siahnite aj po jej pokračovaní... Aj napriek jedinej mojej výhrade - a to opäť menšiemu počtu akcie - ju považujem za naozaj kvalitné čítanie. 

Moje hodnotenie: 

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som rád poďakoval spoločnosti AlbatrosMedia. Zasvätenú si môžete kúpiť v ich e-shope a to na tejto adrese

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže